Home Hoe het werkt

1. Hoe het werkt


Op deze pagina krijgt u uitleg over de bestelportal van Taal voor het Leven en over hoe u boeken kunt bestellen. Heeft u een vraag die niet op deze pagina wordt behandeld, dan kunt u contact opnemen via de contactpagina.

  1. Hoe bestel ik boeken?

    Om een bestelling te plaatsen volgt u de volgende stappen:

    1. Log in met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord (nog geen account? Zie vraag 7). Let op: uw gebruikersnaam is een e-mailadres;
    2. Vink aan of u papieren of downloadbare artikelen wilt zien.
    3. Selecteer de categorie waaruit u artikelen wilt bestellen (leesboeken, vrijwilligersmateriaal, materiaal deelnemer & docent, materiaal deelnemer & vrijwilliger, intakemateriaal of overig );
    4. Of kies een van de andere zoekopties (serie/methode, niveau of thema). Ook kunt u sorteren op alfabet of op hoe recent het artikel is toegevoegd.
    5. U kunt kiezen in de weergave van de artikelen. De keuze voor compact laat u meerdere artikelen naast elkaar zien en de keuze voor volledig toont u alle artikelen onder elkaar. Er zijn vaak meerdere pagina’s waar u boven en onder in beeld tussen kunt bewegen.
    6. Kies het product dat u wilt hebben via de knop ‘Toevoegen aan bestelling’. Het aantal per artikel kunt u later wijzigen. Voor meer informatie over het product klikt u op de titel;
    7. Om uw bestelling in te zien, te wijzigen of af te ronden kiest u boven in beeld ‘Mijn bestelling’. U komt nu in het scherm ‘Stap 1: Mijn bestelling’
      1. Vul hier het aantal exemplaren in dat u wilt hebben, in het vakje onder ‘aantal’. Druk daarna op de oranje knop ‘aantallen bijwerken’.
      2. Meer producten bestellen? Klik ‘Verder bestellen’
      3. Klaar met bestellen? Klik ‘Bestelling controleren’;
    8. U komt nu in het scherm ‘Stap 2: Bestelling controleren’. Hier ziet u een overzicht van uw bestelling
      1. Controleer of het bezorgadres correct is. Zo niet, dan kunt u een ander bezorgadres opgeven door het bolletje aan te vinken en het adres in te vullen. Klopt het profieladres überhaupt niet, dan kunt u dat aanpassen via ‘Mijn profiel’ (zie hiervoor vraag…).
      2. Eventuele opmerkingen bij uw bestelling kunt u toevoegen onderaan het scherm.
      3. Klik op ‘Bestelling plaatsen’;
    9. U komt nu in het scherm ‘Stap 3: Bestelling afgerond’. De bestelling wordt naar een medewerker van Stichting Lezen & Schrijven/Taal voor het Leven uit uw regio gestuurd ter controle. U krijgt een bevestigingsbericht per e-mail;
    10. Zodra deze medewerker de bestelling heeft goedgekeurd ontvangt u opnieuw bericht. Na goedkeuring ontvangt u uw bestelling binnen 7 werkdagen.

  2. Hoe bestel ik downloadbare bestanden?

    Om een digitaal bestand te bestellen volgt u de volgende stappen:

    1. Log in met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord (nog geen account? Zie vraag 7);
    2. Vink aan of u papieren of downloadbare artikelen wilt zien. Let op: van sommige producten is zowel een papieren versie als een downloadbare versie beschikbaar. De downloadbare bestanden herkent u aan de toevoeging [Digitaal] in de titel. Voor meer informatie over het product klikt u op de titel;
    3. Selecteer de categorie waaruit u artikelen wilt bestellen (leesboeken, vrijwilligersmateriaal, materiaal deelnemer & docent, materiaal deelnemer & vrijwilliger, intakemateriaal of overig);
    4. Of kies een van de andere zoekopties (serie/methode, niveau of thema). Ook kunt u sorteren op alfabet of op hoe recent het artikel is toegevoegd.
    5. U kunt kiezen in de weergave van de artikelen. De keuze voor compact laat u meerdere artikelen naast elkaar zien en de keuze voor volledig toont u alle artikelen onder elkaar. Er zijn vaak meerdere pagina’s waar u boven en onder in beeld tussen kunt bewegen.
    6. Kies het bestand dat u wilt ontvangen via de knop ‘Toevoegen aan bestelling’.
    7. U komt nu in het scherm ‘Stap 1: Mijn bestelling’
      1. Hier ziet u welk bestand u heeft geselecteerd;
      2. Meer producten bestellen? Klik ‘Verder bestellen’
      3. Klaar met bestellen? Klik ‘Bestelling controleren’;
    8. U komt nu in het scherm ‘Stap 2: Bestelling controleren’. Hier ziet u een overzicht van uw bestelling.
      1. Controleer het e-mailadres correct is. Zo niet, wijzig dit adres dan via ‘Mijn profiel’ (zie vraag 8);
      2. Vul de extra informatie in over doelgroep en aantal cursisten. Dit mag een schatting zijn;
      3. Klik op ‘Bestelling plaatsen’;
    9. U komt nu in het scherm ‘Stap 3: Bestelling afgerond’. De bestelling wordt naar een medewerker van Stichting Lezen & Schrijven gestuurd ter controle. U krijgt een bevestigingsbericht per e-mail;
    10. Zodra de medewerker de bestelling heeft goedgekeurd ontvangt u opnieuw bericht. Na goedkeuring ontvangt u binnen enkele minuten per e-mail een link, waarmee u het bestand kunt downloaden. Let op dat u eerst ingelogd moet zijn op deze site voordat u het bestand kunt downloaden. Het bestand kan slechts eenmaal worden gedownload en het is niet de bedoeling dat u het bestand doorstuurt naar andere personen. U mag het bestand gebruiken om het betreffende lesmateriaal af te drukken of digitaal te bekijken.

  3. Kan ik zowel boeken als downloadbare bestanden bestellen?

    Ja, u kunt binnen dezelfde bestelling zowel boeken als downloadbare bestanden bestellen. De medewerker van Stichting Lezen & Schrijven/Taal voor het Leven in uw regio keurt de bestelling in zijn geheel goed of af. Na goedkeuring van de bestelling worden de boeken afgeleverd via een koerier en krijgt u voor de downloadbare bestanden een link toegestuurd via e-mail (zie vraag 2).

  4. Hoeveel artikelen mag ik bestellen?

    U mag zoveel artikelen bestellen als u nodig heeft voor uw cursisten. We vragen u wel om een realistische inschatting te maken van wat u nodig heeft. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om een goede selectie te maken uit het aanbod van lesmaterialen, want niet alle artikelen zijn geschikt voor alle cursisten. Let dus op het niveau van het materiaal en ook op de doelgroep. Daarnaast kunt u een onderscheid maken tussen leesmateriaal en werkmateriaal. Uiteraard heeft elke cursist een eigen werkboek nodig, maar dit geldt niet altijd voor de leesboeken (deze zouden bijvoorbeeld om-en-om kunnen worden gebruikt).

  5. Hoelang duurt het voordat ik de bestelling ontvang?

    Als u boeken heeft besteld, kunt u deze binnen 7 werkdagen na goedkeuring van de bestelling verwachten. Als u een digitaal bestand heeft besteld, vindt u enkele minuten na goedkeuring een link in uw e-mail, waarmee u het bestand kunt downloaden. Let op dat u eerst ingelogd moet zijn op deze site voordat u het bestand kunt downloaden.

  6. Hoe wordt mijn bestelling goedgekeurd?

    De medewerker van Stichting Lezen & Schrijven/Taal voor het leven in uw regio moet uw bestelling goedkeuren voordat deze wordt verstuurd. Hij/zij kijkt of de bestelde producten aansluiten bij uw doelgroep en het niveau van uw cursisten. De medewerker controleert ook of het aantal exemplaren dat u bestelt overeenkomt met het aantal deelnemers en vrijwilligers dat u bedient.

  7. Hoe krijg ik toegang tot de bestelportal?

    Als u partner bent in de aanpak Taal voor het Leven, kunt u toegang krijgen tot de bestelportal. Bent u nog geen partnerorganisatie, dan kunt u op de website van Taal voor het Leven meer informatie vinden en u aanmelden als partner.Als organisatie kunt u zelf een account aanmaken via de homepage. Klik op ‘Account aanmaken’ en voer uw gegevens in. Let op dat u geen postbus in kunt vullen en vul de adresgegevens in van de organisatie waarvoor u besteld. Na aanmelding krijgt u een e-mail. Klik op de link in dit bericht om uw aanmelding te bevestigen. Als u zich eenmaal heeft aangemeld, klikt u in het vervolg op ‘Inloggen’ en vult u uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord in.

  8. Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens in de bestelportal aan?

    Als u bent ingelogd in de bestelportal, ziet u rechts bovenin uw scherm een knop ‘Mijn profiel’. Op deze pagina kunt u uw gegevens wijzigen, zoals uw wachtwoord en het afleveradres voor de artikelen. Het adres dat u hier invoert, wordt automatisch gebruikt als afleveradres voor de bestellingen. Hier kunt u ook aangeven of u de nieuwsberichten vanuit de bestelportal wilt ontvangen of niet.

  9. Wat zijn de kosten van de lesmaterialen?

    Partners van Taal voor het Leven kunnen kosteloos lesmateriaal bestellen. Ontvangt u subsidie voor het bestellen van artikelen of heeft u budget hiervoor vanuit commerciele activiteiten, dan verzoeken wij u de artikelen digitaal af te nemen en zelf te printen. Zo blijven er genoeg artikelen beschikbaar voor kleine organisaties die volledig draaien op vrijwilligers en giften en geen eigen middelen hebben om lesmaterialen te bekostigen.

  10. Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

    Via deze pagina kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.

  11. Wat kan ik doen als ik een technisch probleem ervaar?

    Voor technische problemen of vragen die hier niet worden beantwoord, neemt u contact met ons op via het contactformulier op de contactpagina.